В ДАІ кажуть, що в зникненні дорожньої розмітки винен "автодор"

Нещодавно сайт "ВСЕ" писав про те, що на трасі Рівне-Луцьк, на відрізку від села Зоря до села Карпилівка, зникло кілька місць для обгону. Доррожню розмітку обновили і там де раніше була штрихова лінія, зявилась - суцільна. Пояснити таку зміну розмітки ми попросили у Рівненській обласній Державтоінспекції.

 

В інформаційному запиті направленому в ДАІ ми ставили три питання. А саме:

1. Хто відповідає за нанесення дорожньої розмітки і на основі яких розпоряджень чи документів вона наноситься?
2. З яких причин було змінено дорожню розмітку на перерахованих в статті ділянках дороги?
3. За чиїм розпорядженням було змінено дорожню розмітку на вказаних ділянках дороги?

Шостого серпня, на електронну скриньку редакції надійшла відповідь (подаємо без скорочень, моовоою оригіналу):

"Журналісту інтернет-видання сайту чесних новин «ВСЕ»

п. Олексію Кривошеєву

Статтею 9 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що забезпечення безпечних, економічних та комфортних умов дорожнього руху; обладнання доріг, вулиць та залізничних переїздів технічними засобами регулювання дорожнього руху та їх утримання; організація виконання встановлених вимог щодо забезпечення безпеки дорожнього руху належить до компетенції власників автомобільних доріг або уповноважених ними органів у сфері дорожнього руху.

Статтею 12 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що посадові особи, які відповідають за будівництво, реконструкцію, ремонт, експлуатацію та облаштування автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, мостів, шляхопроводів, інших споруд, зобов'язані: забезпечувати утримання їх у стані, що відповідає встановленим вимогам щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.

Статтею 24 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважені ними органи несуть відповідальність за створення безпечних умов руху на дорогах, вулицях та залізничних переїздах, що знаходяться у їх віданні.

Статтею 27 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що організація дорожнього руху на автомобільних дорогах, вулицях та залізничних переїздах здійснюється із застосуванням технічних засобів відповідно до правил і стандартів, а також на основі проектів і схем організації дорожнього руху, погоджених із Міністерством внутрішніх справ України.

Пунктом 11 розділу ІІ Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 №198, визначено, що власники дорожніх об'єктів або уповноважені ними органи, дорожньо-експлуатаційні організації зобов'язані: своєчасно і якісно виконувати експлуатаційні роботи відповідно до технічних правил з дотриманням норм і стандартів з безпеки руху; контролювати якість робіт, що виконуються підрядними організаціями.

Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів, а також регулювальниками.

Відповідно до пункту 4.2 ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану» дорожня розмітка у процесі експлуатації повинна бути помітна у будь-який час доби, а також розмітку автомобільних доріг слід виконувати та наносити відповідно до ДСТУ 2587:2010.

Пунктом 7.1.1 ДСТУ 2587:2010 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування» передбачено, що розмітку на вулично-дорожній мережі наносять відповідно до проектів (схем) організації дорожнього руху, погоджених та затверджених у встановленому порядку.

Водночас, на дорогах загального користування в більшості випадків нанесення дорожньої розмітки здійснювалось не у відповідності до проектів (схем) організації дорожнього руху. При цьому виявляються факти нанесення дорожньої розмітки в порушення вимог ДСТУ 2587:2010 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування».

Неналежне регулювання дорожнього руху, порушення норм, правил та стандартів з безпеки дорожнього руху при утриманні дорожньої мережі області сприяє скоєнню дорожньо-транспортних пригод тощо.

Що ж до ділянки дороги, про яку йдеться у матеріалі «У Рівненському районі зникають місця для обгону» від 07.20.2013 р., то нанесення дорожньої розмітки на вказаному відрізку Службою автомобільних доріг  у Рівненській області здійснювалось не у відповідності до проектів (схем) організації дорожнього руху, оскільки вони відсутні.

Враховуючи викладене, відділ Державної автомобільної інспекції винесла відповідне подання до Служби автомобільних доріг у Рівненській області про необхідність усунення причин і умов, що сприяють вчиненню правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху.

Разом з тим відділ ДАІ УМВС України в Рівненській області неодноразово інформував Службу автомобільних доріг у Рівненській області про необхідність розробки (поновлення) паспортів на автомобільні дороги загального користування, а також розробки та узгодження у встановленому порядку проектів (схем) організації дорожнього руху. Адже відсутність вищезазначених паспортів та схем організації дорожнього руху не дає можливості в повній мірі визначити необхідність встановлення технічних засобів регулювання дорожнього руху на дорожній мережі області, раціонального планування робіт із реконструкції, ремонту та утримання доріг у безпечному для руху стані.

Задля з’ясування питань, з яких причин було змінено дорожню розмітку на перерахованих в статті «У Рівненському районі зникають місця для обгону» ділянках дороги та за чиїм розпорядженням було змінено дорожню розмітку на вказаних ділянках дороги, необхідно звернутися за належністю до служби автомобільних доріг у Рівненській області.

Прес-служба ВДАІ УМВС України в Рівненській області".

З відповіді випливає дуже цікава ситуація. Державтоінспекція слідкує за дотриманням правил дорожнього руху і віддповідає зза безпеку на доорозі, але не може вплинути на те, щоб розмітка була нанесена у відповідності до схем і правил. До речі, на ділянці дороги, про яку було написано в статті "У Рівненському районі зникають місця для обгону", вже за кілька днів працівники ДАІ зупиняли авто за порушення правил. І саме там, де раніше було місце для обгону, а тепер суцільна лінія, водії бачили перед собою смугастий жезл "даішника" і фразу "порушуємо пане водій...". Цікаво: ці працівники випадково чи свідомо не помітили зміну розмітки?

Ну а сайт "ВСЕ" тепер звертатиметься до служби автомобільних доріх за поясненням: чому ж все таки зникли місця для обгону?

 

Коментарі

Краще б вирішили питання зі знаком "Рух заборонено" у центрі міста - гаїшники косять бабло з людей, хоча згідно нових ПДР він там встановлений не по ДСТУ.

...ще хотів добавити дана вулиця у них знаходиться!!!!: на дорозі М06 Бережани-Степань-Деражне-Клевань, ось так вони працюють????????

Судячи з сюжету Рівне1 про Велико Омелянську вулицю, Облавтодор Вам папнове журналісти теж пробекає те саме що він пробекав у ефірі: "не має..не знаю ....ідіть коротше гать зі с воїми проблемами...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Захист від спаму
Фото Капча
Введіть символи з картинки.