Скарбничка ідей. Як у Рівному поєднати бізнес та креатив?

Як поєднати бізнес та емоції? Сьогодні ми прагнемо купити не просто продукт, а й історію, яка з ним пов’язана. Креативна економіка – нове поняття для більшості українців, проте вона успішно працює у європейських країнах. Саме тому в Рівному латвійський експерт із питань креативної економіки та інноваційної корпоративної культури Віта Браковська розповіла, як функціонують бізнесові проекти у поєднанні із нестандартним підходом.

Україна володіє сильним інтелектуальним потенціалом, який в нинішню епоху стає основою розвитку та добробуту суспільства. На цьому будуються майже всі стратегії для розвитку успішних країн. Якщо ми не хочемо залишатися постачальником талановитих людей, наш шлях - розвиток секторів креативної економіки. Саме талановиті, творчі люди з активною життєвою позицією -  це «стартовий капітал».

Як розповідає Сергій Гемберг, ключова особливість креативної економіки - те, що вона заснована на знаннях, інформації та емоціях. Важливу роль у ній відіграють нові технології в різних сферах життєдіяльності, аналіз існуючих і відкриття нових знань.

В рамках креативної економіки створюються нові парадигми та моделі бізнесу. Зміни відбуваються з великою швидкістю. В умовах високотехнологічного буму, коли кожен день на ринку з'являються тисячі продуктів і рішень, складно придумати щось абсолютно нове. На сьогодні саме сектор креативної економіки створює найбільш високооплачувані робочі місця. Креативність, в першу чергу, полягає в тому, щоб, поєднуючи вже існуючі ідеї, створювати нові цінності. Саме це має стати двигуном розвитку міста та початком об’єднання в кластер.

Форум культурних ініціатив об'єднав викладачів, музикантів, громадських активістів та підприємців. Відомі рівняни поділилися своїми враженнями від Форуму:

Директор Центрального відділення банку “Credit Agricole”, президент рівненського джаз-клубу "ДжЕм", співорганізатор джазового фестивалю "Art Jazz Cooperation", керівник громадської організації, “Unicordis” Сергій Гемберг:

  - У мене позитивні враження від тренінгу. Кількість і якість людей, що прийшли на захід, свідчить про те, що питання креативної економіки актуальне у нашому місті. Нам давно потрібно було почати рухатися у даному напрямку. Віта   Браковська розповіла, як функціонують бізнесові проекти у поєднанні із креативним, нестандартним підходом. Захід показав, що креативні люди нашого міста готові працювати у даному напрямку, і влада також підтримала цей проект. Ми маємо конкретний план, у якому передбачені певні події, тренінги про творчу індустрію. Найближчим часом, у грудні, я їду у Стокгольм на всеєвропейський з’їзд як представник від України. Всі нові ідеї виникають з натхнення. Віта Браковська показала на прикладі підприємців Латвії, яким чином випустити креативні продукти, які стимулюють власну економіку та створюють нові індустрії у поєднанні з інтелектом та креативом.

Магістр державної служби, викладач НУ "Острозька академія", фахівець із стратегічного планування, експерт в галузі ЖКГ Сергій Пінчук:

- Креатив створює вартість продукту, ми перестали купувати просто товари, нам важливі історії, легенди, те, що змушує купити споживача. Це чудовий спосіб конкуренції для малого бізнесу. Людина купує або те, про що знають всі, або товар, який чіпляє емоцією. Це може бути навіть невідомий виробник, проте коли є родзинка, то споживач неодмінно зверне на нього увагу. На мою думку, українському підприємництву зараз це необхідно. Віта Браковська наголосила, що важливо не наслідувати те, що зроблено, потрібно створювати щось нове. Ми взяли участь у невеликій тренінговій грі, основним завданням якої було поєднати непоєднувані речі і запропонувати нове бачення продажу продукту. Наприклад, як поєднати народний клуб "ВЕРЕС" і комунальні послуги? І ми знайшли таке рішення – запропонувати дисконтну картку, знижку на комунальні послуги членам Клубу за умови, якщо вони виконають фізичні вправи та здадуть нормативи. Це непоєднувані речі, проте у них є сенс, адже місія футбольного клубу – ведення здорового способу життя. Тобто бізнес – це не лише купи-продай. Коли в нього вкладається душа, креатив, ідея, інтелект – це впливає на суспільство загалом і породжує соціальну відповідальність.

Проректор з науково-педагогічної, методичної та виховної роботи, кандидат технічних наук, доцент Олег Лагоднюк:

  - Чудова ідея - провести такий форум у Рівному, оскільки, на  мою думку зібралася критична маса людей, що готові   працювати та розвивати наше місто. Що, власне, вже і відбувається. Окрема подяка організатору форуму - Сергію Гембергу. Важливо проводити такого роду форуми із залученням наукової спільноти - для налагодження горизонтальних зв'язків між учасниками процесу розбудови креативного підприємництва та міста взагалі. Отримав масу задоволення від спілкування з цікавими людьми та маю нові знайомства.

 

 

Генеральний директор компанії "Ескада-М" Дмитро Патіс

  - Враження позитивні. Дуже цікаві експерти провели цю   зустріч. Дуже добре, що є вже критична маса людей, яка розуміє, що треба робити все по-іншому. Сподобалось, що наш мер має сучасні погляди на економіку. Все, що Віта розповідала про кластери, – це цінні знання для нашого бізнесу. Я готовий співпрацювати навіть зі своїм конкурентом, щоб створювати цінність для Клієнта.

 

 

 

Директор "InfoHub" Вікторія Серветник:

- Це день натхнення і, я  сказала б, взаємозбагачення. Я знайшла для себе активних людей, які хочуть і готові робити зміни в місті, бачу, що такі зустрічі збирають нас разом. Ми обмінялися досвідом, знаннями і баченням перспектив втілення ідей креативної економіки. Дякую за нові зв'язки. Я йшла з думкою, що було б добре отримати практичні рекомендації, отримала набагато більше. Маю думки та реальну підтримку щодо ідеї, над якою сьогодні активно працюю - створення інформаційно-освітнього центру "InfoHub". З хорошими людьми реалізувати задуми набагато легше. Таким чином бачу свою роль у розвитку нової кластерної ініціативи. Величезне дякую організаторам.

Коментарі

Додати новий коментар

CAPTCHA
Захист від спаму
Фото Капча
Введіть символи з картинки.