Як оформити житлову субсидію? Поради рівнянам

З 1 травня 2015 року оформити субсидію можна на підставі лише двох спрощених документів - заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб).

 

 

Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.Подати документи на оформлення потрібно лише один раз – надалі субсидія автоматично подовжуватиметься до зміни фінансового стану сім’ї. Відправити їх до Управління праці і соціального захисту населення можна і поштою.

 

ОТРИМАЙТЕ З ТРАВНЯ СУБСИДІЇ ЗА СПРОЩЕНИМИ УМОВАМИ:

  • подача лише двох документів - ЗАЯВИ та ДЕКЛАРАЦІЇ
  • скорочена форма заяви та декларації (лише одна сторінка кожна)
  • термін дії субсидії - 12 місяців, а не опалювальний сезон
  • автоматичне подовження нарахування субсидій на наступний рік
  • можливість надіслати документи поштою

ХТО МАЄ ПРАВО НА ОТРИМАННЯ ДОПОМОГИ?

Право на призначення субсидії мають сім’ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу. Субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб. Розмір обов’язкового платежу визначається для кожного домогосподарства індивідуально в залежності від сукупного доходу.

 

Як розрахувати розмір обов’язкового платежу?

  • Визначити середньомісячний сукупний дохід сім’ї за попередній календарний рік або 3 місяці перед місяцем звернення. Для пенсіонерів за останній місяць перед місяцем звернення;
  • Визначити дохід на одну особу шляхом поділу середньомісячного сукупного доходу на кількість членів домогосподарства;
  • Отриманий результат поділити на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (з 1 січня 2015 року – 1176 грн., з 1 вересня 2015 року -1330грн.), тобто визначити співвідношення середньодушового доходу родини до розміру прожиткового мінімуму на одну особу;
  • Отриманий результат поділити на 2, а потім помножити на 15%, і таким чином визначити відсоток обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

КОЛИ НЕ ПРИЗНАЧАЄТЬСЯ СУБСИДІЯ?

Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій крім здійснення одноразової дорого вартісної покупки (на суму понад 50 тис. гривень):

  • наявність у власності двох житлових приміщень;
  • наявність у власності двох автомобілів;
  • наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
  • здача в найм житлового приміщення;
  • здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів;

 

НА ЯКІ ПОСЛУГИ ПОШИРЮЄТЬСЯ СУБСИДІЯ?

Згідно з програмою житлових субсидій, держава відшкодовує витрати на оплату користування житлом або його утримання та комунальних послуг: водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот.

1. водопостачання та водовідведення:

постачання холодної води

2,4 м3 на одну особу (за наявності центр. постачання гарячої води)
4 м3 на одну особу (за відсутності центр. постачання гарячої води)

постачання гарячої води

1,6 м3 на одну особу

водовідведення

4 м3 на одну особу

2. вивезення побутових відходів:

0,4167 м3на одну особу на місяць.

3. газопостачання:

на опалення в опалювальний період

7 м3 на 1 м2 площі * коригуючий коефіцієнт (0,982 – в індивідуальних будинках, 0,465 – в багатоквартирних житлових будинках),

на газову плиту (приготування їжі)

6 м3 на одну особу (за наявності лічільника)
3 м3 на одну особу (без лічільника)

на газову плиту (приготування їжі і підігрів води)

9 м3 на одну особу (за наявності лічільника)
4,5 м3 на одну особу (без лічільника)

на газову плиту і водонагрівач

18 м3 на одну особу (за наявності лічільника)
9 м3 на одну особу (без лічільника)

4. електропостачання:

на опалення в опалювальний період

65 кВт год. на 1 м2 площі * коригуючий коефіцієнт (0,982 – в індивідуальних будин-ках, 0,465 – в багатоквартирних житлових будинках),

у будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами

130 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год. на іншого члена сім’ї (за наявності центр. постачання гарячої води)

150 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год. на іншого члена сім’ї (за відсутності центр. постачання гарячої води)

у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами

90 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год. на іншого члена сім’ї (за наявності центр. постачання гарячої води)

120 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30кВт год. на іншого члена сім’ї (за відсутності центр. постачання гарячої води)

 

Крім цього, для сімей, які використовують для опалення тверде паливо, а для приготування їжі скраплений газ, передбачено надання субсидії для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

 

Зразки заповнення заяви та декларації:

НА ЯКИЙ ПЕРІОД ПРИЗНАЧАЄТЬСЯ СУБСИДІЯ?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується окремо на опалювальний та неопалювальний сезони.

У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону.

Після закінчення терміну отримання субсидії управління праці та соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період (12 місяців) для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому відповідному періоді.

Якщо громадянин звернувся за призначенням субсидії в неопалювальний сезон і в цей період розмір плати за житлово- комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, не перевищує обсягу визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу, управління праці та соціального захисту населення розраховує

КУДИ ЗВЕРТАТИСЬ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ ДОПОМОГИ?

Особа, яка зареєстрована у житловому приміщенні і на яку відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг, має звернутися до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації. 

З 1 травня 2015 року субсидією можуть скористатися і орендарі житла.

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

При цьому подаються наступні документи:

  • заява у спрощеному вигляді;
  • декларація про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, які фактично там проживають.
  • у разі не проживання зареєстрованої особи необхідно надати документ, що підтверджує її місце знаходження (довге відрядження, перебування в армії, місцях позбавлення волі тощо);
  • договір оренди, якщо ви – не власник особового рахунку, а орендар помешкання.


З більш докладною інформацією про нові правила оформлення субсидій також можна ознайомитися на сайті Міністерства соціальної політики України www.mlsp.gov.ua
За додатковою інформацією звертайтеся до урядової «гарячої лінії» 0 800 507 309 (дзвінки безкоштовні).

 

Коментарі

Трендьож і провокація!!! Не в сторону працівників сайту!

Пояснюю! Сьогодні, начитавшись про нові порядки надання субсидій населеню, мій чоловік пішов подавати документи до місцевого Управління праці і соц.захисту населення (м.Здолбунів).

Результат: А чого Ви сюди прийшли? А в нас по запису. Ми Вас запишемо на 23 !!! листопада на 10 год.!!! А тепер УВАГА!!! З собою ОБОВ'ЯЗКОВО принести Довідку про склад сім'ї та Довідку про доходи (якщо подаєте декларацію за останні 3 місяця).

Що це??? Чому про це не інформують? Це такий порядок оформлення чи ініціатива місцевого управління? Ми з чоловіком люди зайняті і, як більшість, працюємо в Рівному! Ми не можемо бігати по інстанціях за цими довідками (для чоловіка потрібна довідка про доходи з Центру зайнятості, бо працює віднедавна).

Ви скажете подзвонити на "гарячу лінію"!? Урядова ГЛ постійно зайнята (але звичайно ж мій дзвінок важливий для них), а ГЛ м.Рівне не відповідає (мабуть охолола). В Здолбунівське управління я дзвонити не стала, оскільки, самі розумієте, слухавку підніме та сама ТЬОТЯ, яка послала мого чоловіка до 23 листопада.

То як, Україна це Європа?!

Додати новий коментар

CAPTCHA
Захист від спаму
Фото Капча
Введіть символи з картинки.